vineri, 9 ianuarie 2009

Vila Mon Caprice, Str. Domneasca nr. 87...

Vila Mon Caprice, (denumire preluata si de barul/restaurantul deschis intr-o parte a casei, este una dintre casele vechi si deosebite ale Galatiului. Jumatate din casa a fost "renovata" iar cealalta jumatate inca mai pastreaza ceva din frumusetea de altadata!
Vila se gaseste pe Str. Domneasca nr. 87, vis-a-vis de Biserica Catolica, langa Restaurantul Cajou (Cafe Jurnal).

Intr-un text al scriitorului Apostol Gurău, apare o mica descriere a vilei: “Villa Mon Caprice e o construcţie stranie din două corpuri unite, cu parter şi etaj, cu trei turnuleţe gotice, pe sub care poţi trece în curte printr-o poartă ; avusese cândva un grilaj de fier şi un sistem complicat de închidere-deschidere.(…) Cu o obstinaţie bizară, motivată doar de mirările din copilărie, voiam să aflu amănunte despre vilă".

Vila a fost "surprinsa" si-ntr-una dintre operele pictorului galatean Teodor Visan.

Alte poze:


16 comentarii:

  1. din cate stiu, intr-un timp circula zvonul conform caruia, candva, ar fi fost "casa de toleranta"

    RăspundețiȘtergere
  2. Casa de toleranta nu a fost, dar stiu ca in 2007 a inchiriat-o avocatul Marius Sorin Danu-Soare care si-a batut joc de acest monument istoric distrugand in interior cam tot ce se putea distruge. Acest avocat Danu-Soare este ginerele avocatului Soare care a fost presedintele Tribunalului si se pare ca toata familia este neserioasa si fac astfel de prostii pe unde trec.
    Asa ca acest clan de avocati Soare si Danu-Soare puteti sa ii evitati daca vreti sa nu fiti inselati din toate punctele de vedere.
    Nu stiu nimic de proprietari, dar ar fi pacat sa nu fie repusa in circuitul turistic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vila Mon Caprice a apartinut familie Chiriloaie ......

    RăspundețiȘtergere
  4. Pt anonimul care isi spune parerea despre clan. Daca nu stii, nu-ti mai da cu parerea despre cineva pe care nu cunosti. Habar n-ai cine a este si a fost dl. Soare ca sa vorbesti. Habar n-ai ce inseamna presedinte de Tribunal. Iar cu privire la casa, inainte sa fie inchiriata de acest avocat, era un club obosit. Avocatul a incercat sa faca un restaurant care s-a dovedit ca n-a functionat si l-a inchis, dar nu el e cel care a distrus casa, ci proprietarul cand a inchiriat-o. Nu va mai dati cu parerea despre cineva cand nu cunoasteti pers si nu stiti sa faceti acordul intre subiect si predicat...

    RăspundețiȘtergere
  5. mda..mi se pare normal normal sa nu vorbesti despre o persoana pe care nu o cunosti...insa eu personal am fost angazata in acest restaurant si sincera sa fiu am fost jignita umilita si neplatita...si dupa greselile de ortografie ale anonimului care ia apararea domnului Soare i mi dau seama ca face parte din grup...

    RăspundețiȘtergere
  6. duceti-va acum sa vedeti ce pub super au facut..se mananca foarte bine si e altceva...intr-un oras in care calitatea nu e cautata.

    RăspundețiȘtergere
  7. oameni buni nu va mai agitati - acum locatia este super. este renovata si se mananca super bine. intr-adevar calitatea este de nota zece. recomand cu toata caldura

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. despre ce calitate vb?am lucrat in bucataria lor si stiu exact ce i se pune clientului in farfurie>resturile altuia si ceva in pls k sa dea o nota de prospetime.asa k pofta buna oameni buni.dak i/ar controla sanepidul cu siguranta nu ar mai exista pe piata

      Ștergere
    2. ...interesant ar fi de stiut istoricul acestor case!!!...cui au apartinut,de la constructie,pân' la naţionalizare!!!....

      Ștergere
    3. Am documentele originale ale vilei, care parintii mei au vrut sa o cumpere. Din pacate tata a decedat si a ramas cu actele pe care le-am descoperit dupa ani de zile.

      Ștergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  9. ce vb voi de calitate?eu am lucrat acolo si habar nu aveti ca voi mancati resturile clientilor dinaintea voastra.de dezinfectant astia nici nu auzit,paharele si tacamurile se spala doar cu apa si un pic de detergent diluat,nici macar domestos nu au dar decum de germostop si alte alea.asa k pofta buna,e boala curata pe banii vostri

    RăspundețiȘtergere
  10. conditiile in care este tinuta si facuta mancarea lasa de dorit

    RăspundețiȘtergere
  11. Vila Mon Caprice a fost construita de directorul Liceului din Galaţi (actualul CVA) dl.Andrei Anton. Am gasit recent rude de-ale dlui. Anton si am de la ele promisiunea ca-mi vor scrie despre trecutul casei si al familiei.

    RăspundețiȘtergere
  12. da are dreptate cine zice ce zice de Av.Danu Soare,un escroc,si DA,a fost bordel acolo prin 2008-2009

    RăspundețiȘtergere
  13. Acest domn. Andrei Anton care a construit aceasta vila avea o fata profesoara de lb.franceza ? Stiu ca prin anii 65-70 am fost in aceasta vila la prof.care statea cu mama ei.Stie cineva ceva de aceasta familie ?!

    RăspundețiȘtergere